Seller Guide

Acest ghid se adreseaza celor care vor sa vanda produse in marketplace-ul Printoteca. Daca ai deja un site pe care iti vinzi produsele, contacteaza-ne pentru o colaborare B2B.

Alătură-te comunității Printoteca și începe să vinzi produse imprimate cu grafica ta în Marketplace! 

Ce este Marketplace-ul?

Marketplace-ul Printoteca este o platforma online gratuita în care orice artist, brand sau initiativa creativa poate vinde grafica proprie imprimata pe produse din catalogul Printoteca. Produsele sunt realizate on-demand in atelierul nostru si livrate direct catre clientii finali! 

Iti punem la dispozitie resursele necesare pentru a incepe sa faci bani din vanzarea graficii tale, fie ca esti peroana fizica, ai o societate comerciala sau un ONG! Ne ocupam de productie si livrare, așadar nu trebuie sa iti faci griji în privinta stocurilor sau a curierilor. Ai mai mult timp sa creezi grafica noua si sa iti promovezi magazinul online! 

Creeaza-ti in doar cateva minute propriul shop online pe platforma Printoteca Marketplace, alege produsele pe care doresti sa le incluzi in magazinul tau, incarca grafica si incepe sa vinzi imediat! Urmareste apoi comisioanele generate din vanzarea produselor tale si retrage banii. 

Cum functioneaza?

1.Creeaza-ti un cont de vendor și asigură-te că parcurgi cu atenție conținutul acestui ghid și termenii și condițiile de marketplace.

  1. Din sectiunea “Vinde cu noi” sau din contul de baza inregistrat pe site alege optiunea de devenire vendor. Completeaza datele tale de contact corect si complet. Aceste informații vor fi folosite pentru definitivarea termenilor contractuali conform legislatiei in vigoare. Asigura-te ca detaliile de plata (numar de cont, numele titularului) sunt corecte, in caz contrat nu vom putea realiza plata comisioanelor generate de vanzari.

  2. Aceste informatii sunt private si sunt folosite in relatia de de colaborare cu Printoteca

2. Configurează-ți magazinul 

  1. Alege un nume pentru magazin. Poți folosi numele tau sau poți vinde sub un pseudonimul pe care îl folosești în Social Media pentru pagina ta de artist sau brand. Orice ai alege, propune-ti să fie un nume care rămâne în mintea clienților tăi! Ai optiunea de a adauga o scurta descriere a magazinului- poti spune cateva detalii despre tine sau despre ce isi propune brandul tau. Evită formulările de tipul ”nume prenume design” , ”nume prenume shop” sau ”nume prenume art” fiindcă sunt lipsite de creativitate și inspiră neprofesionalism

  2. Încarcă o imagine de profil magazinul tău. Asigura-te ca ai ales o imagine reprezentativa pentru tine sau brandul tau si ca respecta proportiile si dimensiunile potrivite.

  3. Aceste informatii sunt vizibile publicului de pe site dupa aprobarea magazinului

  4. Odata creat magazinul virtual, poti trece la pasul urmator (configurarea produselor), insa pentru a avea magazinul public el trebuie aprobat de administratorii Printoteca.

  5. Magazinul poate fi aprobat doar dupa finalizarea formalitatilor contractuale. In acest sens vei fi contactat direct de un reprezentant Printoteca.

3. Încarcă primele design-uri - a sosit momentul să încarci primele grafici care vor fi printate pe tricouri, sweatshirt-uri și alte produse disponibile în Shop! 

  1. Pentru un #printbun urmează câteva specificații inainte de a incarca imaginile: 

  • Salvează imaginile în format .png, cu fundal transparent - vei putea configura orice produs colorat 

  • Folosește codul de culoare RGB și o rezoluție de cel putin 300 DPI la dimensiunea maximă de print de 35x40 de cm

  • Poți seta dimensiunea printului în configuratorul de produs, în funcție de articolul ales, insa pentru incarcare trebuie sa ai in vedere dimensiunile minime mentionate mai sus

  1. Din contul tau de vendor, sectiunea MY PRODUCTS, alege optiunea ADD PRODUCT. Vei trece in pasul UPLOAD ART  unde se poate incarca imaginea, insa doar dupa ce te asiguri ca respecta termenii Printoteca, pe care e foarte important sa ii citesti.

  2. Urmeaza pasul ENTER INFO unde trebuie sa completezi informatii despre grafica pe care urmeaza sa o vinzi,  precum nume, scurta descriere, tag-uri sau categoria din care face parte. Acorda rabdare acestei etape fiindca ii va ajuta pe cei care viziteaza site-ul Printoteca sa iti gaseasca usor produsele si ii va convinge sa le cumpere. Ne rezervam dreptul de a respunge designuri cu descriere superficiale, lipsite de continut.

  3. Dupa incarcarea imaginii, in pasul CREATE PRODUCTS, se va genera o lista de produse din care poti alege ce vei publica in magazin. Generarea listei de produse poate dura de la cateva secunde la cateva minute, de aceea te rugam sa ai rabdare.

  4. Din lista de produse bifeaza produsele alese (butonul din dreapta jos, de langa fiecare produs). Dupa ce bifezi produsele care te intereseaza peste fiecare produs va aparea butonul CREATE pe care trebuie sa il apesi pentru a configura fiecare produs in parte: redimensionare grafica, rotire, asezare pe produs. Tot din optiunea CREATE vei selecta culorile pe care va fi disponibila grafica ta, pentru fiecare produs in parte- Atentie! Asigura-te ca alegi doar culori pe care grafica va fi vizibila, de exemplu, daca ai o grafica ce contine un contur negru si alegi un produs de o nuanta inchisa contrastul dintre cele doua nu va fi foarte mare. Limitează-te la cel mult 5 culori pe produs.

  5. Dupa ce ai configurat produsele, apasa butonul DONE din josul paginii. Verificăm produsele și ne asigurăm că respectă toate cerințele pentru un #printbun! De îndată ce primesc undă verde produsele tale vor fi disponibile în Marketplace. Vei primi un mail de informare care iti va spune daca produsele au fost aprobate sau nu. Le poți vedea pe toate în contul tău și poți adăuga oricând lucrări noi

4. Urmărește vânzările din Dashboard - ai acces rapid la toate vânzările generate în marketplace 

  1. Vezi care dintre produsele tale sunt Bestsellers sau culorile preferate de clienții tăi

  2. Comisioanele se platesc in intervalul 15-30 din luna ulterioara lunii in care s-au realizat vanzarile. In cazul in care produsul este returnat de catre client, acesta nu va genera comision.

  3. Sumele afisate in dashboardul de vanzari sunt brute, din ele urmand sa fie scazute taxe, in functie de regimul tau fiscal. Dintr-un comision de 30 lei, o societate comerciala va incasa 25,2 lei+TVA. O persoana fizica, va incasa 25,2 lei minus taxele specifice contractului pe drepturi de autor.

  4. În dashboard sunt afișate doar vânzările finalizate, care au trecut de termenul în care pot fi returnate (mai vechi de 15 zile). Dacă un produs este returnat, vânzarea e considerată nefinalizată și, în consecință, nu generează comision.

Dashboard-ul de vendor oferă informații orientative, fiind în curs de dezvoltare, datele de acolo putând fi eronate. Pentru a primi date precise trimite o solicitare pe hello@printoteca.ro

5. Promoveaza-ti magazinul. Fiecare magazin are un link unic pe care il poti distribui in platformele de social media sau pe care il poti promova oricum crezi tu ca vei atrage mai multe vanzari. Daca doresti o campanie speciala pentru produsele tale, contacteaza un reprezentant Printoteca.

Ce tip de conținut NU va fi aprobat pe marketplace-ul Printoteca:

  • Produse care nu respectă politica de Fake & Hate

  • Produse care conțin grafică preluată din platforme de stock images, fie ele și plătite

  • Produse cu mesaj funny, glume, redate printr-un typo, care nu sunt susținute printr-un conținut vizual elaborat

  • Grafică cu conținut explicit, nepotrivit pentru publicul minor care ne vizitează platforma

  • Nu este agreat flood-ul (încărcarea excesivă de produse), ne rezervăm dreptul de a limita numărul de produse incarcate pentru a mentine varietatea si vizibilitatea tuturor vendorilor de din marketplace.

  • Produsele duplicate

  • Produsele care seamănă (grafica este vag diferită de o grafică deja încărcată sau grafica este aplicată pe produse cu croială/aspect similar)

  • Produsele care au peste 5 culori selectate sau culori selectate random, fără a fi potrivite graficii încărcate

  • Grafica incompatibilă cu printul DTG (nu este o obligație, dar îți recomandăm să încerci un print DTG măcar o dată înainte de a deschide un magazin online)