Creative checklist: ce poți optimiza într-o afacere cu textile imprimate on demand

Creative checklist: ce poți optimiza într-o afacere cu textile imprimate on demand

Nu știu dacă pățiți și voi chestia asta, dar uneori în atelier mi se pare că trăiesc repetiții ale aceluiași moment. Nu aș descrie starea precum un deja vu, ci mai mult ca o melodie pusă pe repeat. 

Pentru că, oricât de greu mi-ar fi să accept, singura mea șansă în lumea antrep­re­nori­atului este să optimizez și să organizez, oricând sesizez o redundanță situațională, mă motivez să o transform într-o ocazie în a face lucrurile să se rezolve de la sine.

În cele de urmează, voi lăsa o listă cu ce poți automatiza în afacerea ta cu textile imprimate on demand. Ține minte că într-o afacere creativă, optimizarea nu înseamnă neapărat mai mult timp liber, ci timp pentru ceea ce contează cu adevărat: bucuria creației.

  1. Dacă vinzi online, elimină turbulențele generate de investiții stoc, depozitare, monitorizare inventar and all that jazz. E mai simplu și mai sustenabil să imprimi la bucată, pe măsură ce ai comenzi. În plus, e mult mai flexibil așa când vine vorba de design-uri și modele de produs. Timp câștigat: cel puțin două ore/ săptămână. 

  2. Transmiterea comenzilor către furnizorul de print și/sau fulfilment. 

Caută opțiuni de furnizori care să ofere servicii de automatizare prin care comenzile tale să ajungă automat la ei. O să-ți sugerez unul oarecum evident: Printoteca. Integrarea magazinului tău cu noi ajută să nu mai fii nevoit să transferi informații manual și să pierzi timp o dată făcând asta, a doua oară reparând erorile (pentru că în 100% din cazuri, atunci când faci introducere manuală de date, cel puțin o dată, vor apărea erori și… succes în a recupera coletul de la Beclean și a-l trimite la Bârlad!). Timp câștigat: între 1 și 4 ore/ săptămână (depinde câte comenzi ai, dar suntem în povestea sta împreună și încercăm să fim optimiști, ok?

  1. Mesajele primite de la clienți pe social media au o funcție de automatizare pe care e musai să o folosești dacă nu vrei să răspunzi acelorași mesaje de 20 de ori pe zi. Dacă un tip de mesaj se repetă foarte des, e posibil să ai tu o problemă în a comunica informațiile. De exemplu, decât să răspunzi mereu despre lungimea și lățimea produselor, e mai eficient să faci un hei-rup! și să urci niște tabele de mărimi pe site, sau să le faci mai evidente, dacă există. Timp salvat: 2 ore/ săptămână

  2. Stabilește o zi de content și programează postările. Ideal ar fi o dată pe lună, dar dacă ai buba la inspirație, poți merge și pe intervale de două săptămâni (aici voi ofta și eu, cu vină…), e obositor și ineficient să faci content din mers și riști să nu ai consistență în comunicare. Evident, dacă nimerești în miezul unor evenimente nemaivăzute și care ți-ar face conturile de social media să explodeze, postezi, dar zău, evenimentele astea nu apar de câteva ori pe săptămână. Timp salvat: până 3 ore/săptămână, poate chiar mai mult.

  3. Folosește o aplicație de facturare care se integrează cu site-ul tău și trimite automat facturile către clienți. Am folosit și recomand Smart Bill. Timp salvat: 2 ore/ săptămână.

  4. Dacă buyer persona brandului tău nu include și calitatea de a deține doar bani cash pentru că băncile… (insert reason)... S-ar putea să fie o idee bună să elimini opțiunea de plată ramburs de pe site. Salvezi timp în contabilitate cu prelucrarea borderourilor de plată și vei vedea un efect miraculos: rata coletelor respinse la livrare se va apropia de zero. Timp salvat: până la o oră/ săptămână.

  5. O să pară că mă repet dacă ai fost atent până aici, dar e important și merită punctat separat. Oferă informații complete pe site. Dacă te întreabă 3 clienți ce compoziție are produsul sau dacă ai constant nelămuriri cu privire la întreținerea lor, e semn că ai de făcut o compunere pentru site. Timp salvat: până la o oră/ săptămână.

  6. Fă-ți ordine pe birou (mi-e și rușine că dau acest sfat înconjurată de cea mai crâncenă dezordine, fă ce zice popa, nu-ți lăsa biroul să ajungă ca al lui). Lucrurile puse în ordine îți aduc nu doar limpezime în gânduri și o stare bună, ci îți salvează timp prețios pierdut căutând lucruri. Timp salvat: îți spun imediat ce-mi găsesc telefonul, ca să pot face un calcul…

Spor acolo!

Sabina.

Publicat în Print Academy și etichetat antreprenoriat, POD, print on demand, Tips&tricks pe