Cum să îți promovezi shop-ul din Printoteca Marketplace și să generezi vânzări

Cum să îți promovezi shop-ul din Printoteca Marketplace și să generezi vânzări

Deschiderea unui shop în Printoteca Marketplace poate fi primul pas din spre afacerea ta cu produse imprimate cu arta proprie. Pentru a crește proiectul și a genera venituri este important să-ți administrezi și promovezi magazinul pentru a atrage clienți care apreciază și doresc să cumpere creațiile tale. În acest articol, vom explora strategii eficiente pe care le poți folosi pentru a-ți promova magazinul și a avea vânzări.

1. Construiește-ți un Brand Personal

Primul pas în promovarea magazinului tău este să ai o identitate vizuală și o poveste puternică. Asigură-te că logo-ul, paleta de culori și stilul grafic sunt consecvente pe toate platformele tale de comunicare, dar și în magazin. Creează o conexiune cu publicul tău prezentându-le povestea ta ca artist: cum ai început, ce provocări întâmpini, ce misiune ai, care e povestea din spatele desenelor și colecțiilor tale.

Brandul tău personal este un element care adaugă valoare produselor tale și un important vector de vânzare.

2. Utilizează Social Media în Mod Eficient

Folosește platforme de social media precum Instagram, Facebook, TikTok și Pinterest pentru a-ți promova produsele. Fiecare platformă are specificul său și poate atrage diferite tipuri de public. 

Instagram este o platformă care are în continuare o relevanță mare pentru creativi și publicul acestora. Reels și Stories sunt două instrumente care au vizibilitate mare pe platformă și pot reda conținut prin care să prezinți povestea ta și să îți crești brandul personal.

TikTok poate fi folosit pentru conținut video creativ și interactiv. Spre deosebire de Instagram, pe Tiktok materialele se propagă cu mai mare succes dacă exprimă spontaneitate, nefiind necesară o prelucrare elaborată.

Pinterest rămâne o platformă relevantă, în special pentru publicul feminin. Folosește această platformă pentru a distribui imagini cu produse sau recomandări de styling.

Recomandarea generală este de a nu folosi conținut care propune vânzare și să eviți mesaje de tip ”promoție”, ”cumpără acum”. Mediul online este copleșit de mesaje comerciale iar publicul ajunge să respingă acest tip de content. Folosește Social Media pentru a împărtăși cine ești, ce faci, ce te motivează, cu scopul de a crește comunitatea pe care ți-o dorești în jurul brandului tău.

Postează în mod regulat și diversifică tipurile de conținut. Poți folosi imagini ale produselor tale, videoclipuri cu procesele de creație, testimoniale ale clienților și evenimente live în care interacționezi cu publicul tău. Nu uita să folosești hashtag-uri relevante pentru a-ți crește vizibilitatea.

3. Colaborează cu Influenceri

Colaborările cu influenceri pot fi o modalitate excelentă de a-ți crește vizibilitatea. Alege influenceri care au un public similar cu cel pe care dorești să-l atragi și care împărtășesc valorile tale de sustenabilitate și creativitate. Cel mai probabil, nu vei avea de la început bugete pentru a colabora cu personalități online cu sute de mii de followeri, dar vei descoperi că și cei cu comunități mici pot avea impact (micro influencerii au credibilitate crescută pentru comunitatea lor). Oferă produse în campanii de giveaway sau oferă-le beneficii urmăritorilor care distribuie imagini cu produsele tale.

4. Optimizează-ți Magazinul din Printoteca

Asigură-te că titlurile produselor și descrierile sunt relevante  și memorabile pentru publicul tău. Creează colecții care să aibă unitate și urmărește performanța produselor. Nu uita să reîmprospătezi magazinul și să elimi produsele care nu au mișcare- astfel ușurezi navigarea publicului tău prin produse și simplifici procesul de alegere.

Completează câmpul de descriere cu informații despre tine și lasă link-uri către platformele tale de social media.

5. Participă la Evenimente

Participă la evenimente și târguri de artă pentru a-ți prezenta produsele direct publicului. De asemenea, poți organiza workshop-uri online sau sesiuni live pe platformele de social media în care să interacționezi cu potențialii clienți și să le arăți cum sunt realizate produsele tale.

6. Utilizează Marketingul prin Email

Creează un newsletter în care să împărtășești noutăți despre produsele tale, oferte speciale și povestiri interesante. Un newsletter bine realizat poate menține interesul clienților existenți și îi poate motiva să revină pentru noi achiziții. Folosește email marketingul pentru a anunța lansarea de noi produse sau colecții.

O alternativă la e-mail marketing pot fi canalele de broadcast.

7. Colaborează cu Alți Creatori 

Colaborările cu alți creatori sau branduri pot aduce beneficii reciproce. De exemplu, poți crea colecții comune care să atragă audiența ambelor părți. Puteți extinde colaborarea și offline, participând cu stand comun la targuri.

Promovarea magazinului tău în Printoteca Marketplace necesită o strategie bine definită și multă creativitate. Prin construirea unui brand puternic, utilizarea eficientă a social media, colaborarea cu influenceri, participarea la evenimente, utilizarea marketingului prin email și colaborarea cu alți creatori, îți poți crește vizibilitatea și vânzările. Succesul în acest domeniu vine din eforturi constante și din adaptarea la schimbările și preferințele pieței.

Publicat în Print Academy și etichetat marketplace, promovare, produse imprimate, social media pe