Sistemul de pre-comenzi și cum îl poți folosi pentru a-ți crește proiectul cu textile imprimate

Sistemul de pre-comenzi și cum îl poți folosi pentru a-ți crește proiectul cu textile imprimate

O pre-comandă este o comandă plasată pentru un produs care nu a fost încă lansat/produs. În general o pre-comandă se realizează cu un timp în avans care poate varia de la două săptămâni la două luni, în funcție de complexitatea produsului.

Avantajele pre-comenzilor:

  1. Nu se realizează stoc în plus
  2. Nu riști să pierzi bani- produci fix cât vinzi
  3. Spre deosebire de sistemul de print on demand, în acest caz ai posibilitatea de a negocia discounturi de producție bulk
  4. Poți avea marje de profit mai mari 
  5. Ai posibilitatea de a-ți organiza singur ambalarea și livrarea fiindcă toate produsele pleacă în același timp, eforturile alocate logisticii fiind minime
  6. Riscul de a primi retururi e minim, fiind produse realizate la cerere.

Când poți folosi acest tip de sistem:

  1. Când faci serii limitate
  2. Când pui accent atât pe calitatea produselor cât și pe conținutul pe care îl imprimi
  3. Când ai deja un brand cunoscut și o comunitate care te urmărește
  4. Când există solicită­ri/î­ntrebă­ri/­interes pentru produse 
  5. Când vrei să testezi un concept
  6. Când ai o prezență relevantă online, un site de prezentare și posibilitatea de a încasa plăți online.

Care sunt dezavantajele:

  1. Există riscul să nu strângi suficiente comenzi încât să poți negocia un cost optim
  2. E nevoie de un efort mai crescut de project management din partea ta, față de comenzile realizate în sistem print on demand
  3. Nu ai acces la clienții care iau decizii spontane- pentru aceștia e bine să ai o colecție basic, disponibilă permanent
  4. E dificil să folosești canale de promovare basic precum Google sau social media Ads. Ai nevoie de un timp de propagare rapid și e posibil să culegi rezultatele după ce campania de colectare comenzi s-a terminat
  5. Trebuie să vii mereu cu ceva nou

Etapele unui proiect de textile imprimate în sistem pre-order

  1. Realizează la Printoteca produsul beta- asigură-te că e impecabil, folosește-l pentru poze și alte materiale de comunicare
  2. Testează piața: care sunt reacțiile la imaginile cu produsul tău, când îl porți primești reacții de încântare? Ar vrea cineva să îl cumpere? Poți chiar face un sondaj ca să îți dai seama care ar fi numărul celor interesați.
  3. Stabilește care e stocul pe care urmează să îl produci- negociază pe baza lui un cost optim de producție la Printoteca. Există două modele de pre-order: stoc fix (”voi face 50 de bucăți din acest produs. Atunci când se strâng cele 50 de solicitări, fac producția”) sau dată limită (”voi produce doar o dată acest produs, toate comenzile primite până la data x, ora y”). În varianta 2 ai control mai mic în negocierea discountului de bulk.
  4. Pune la punct calendarul de preluare comenzi și deadline-ul de producție, comunică-l către atelier
  5. Colectează comenzile
  6. Lansează în producție
  7. Livrează
  8. Documentează. Ca modelul tău să fie scalabil, ai grijă să colectezi informații în toate etapele și să faci cât mai mult buzz cu colecția ta. Cere feed-back de la clienți și postează-l pe site, e nevoie de mult capital de încredere pentru a dezvolta un proiect cu pre-orders.
Publicat în Print Academy și etichetat print on demand pe